Sommerferien nærmer seg

..også på denne bloggen. Fremover vil det bli litt sporadisk mht nye poster og svar på kommentarer. Men følg med følge med – plutselig er vi tilbake:-)

Alle ønskes en god sommer!

2 responses to “Sommerferien nærmer seg

  1. Jonatan Ekelund Time

    Jeg leser til min engstelse på Regjeringen.no, Offisielt fra statsråd: Sanksjon av Lagtingets vedtak 16. juni 2009 til lov om endringer i lov 19. juni 1997 nr. 82 om pass (elektronisk lagring av biometrisk personinformasjon i form av fingeravtrykk i pass m.m.)
    Besl. O. nr. 113 (2008-2009). Lov nr. 86.

    Enstemmig vedtatt i Odelsting og enstemmig bifalt av Lagting. Ingen kritiske anmerkninger eller mindretallsforslag i innstillingen fra det såkalt liberalkonservative parti som hevder å forsvare personvernet. Sågar var sakens ordfører (og i dette tilfellet ivrigste tilhenger) Høyres fraksjonsleder i justiskomiteen.

    Nei, Høyre som personvernparti kan man ikke feste tillit til, og knapt nok Venstre. For øvrig merker jeg meg at min brevveksling med Lagtingets mer reelt konservative og ellers sympatiske Finn Martin Vallersnes fra mitt eget hjemfylke, oversendt Høyres justisfraksjon, trolig neppe fremkalte den minste ettertanke blant Høyres folk i komiteen.

  2. Jonatan Ekelund Time

    For å unngå misforståelser: FrP og Høyre fremmet riktignok to mindretallsforslag, men ingen av disse hadde noen direkte eller underforstått henvisning til personvernet.

Legg igjen en kommentar

